Friday, June 13, 2008

P Ramlee The Musical -Season 2- @Istana Budaya !!!















































Event: P RAmlee The Musical -Season 2-
Date: 12th June 2008
Venue: Istana Budaya, Jln Tun Razak KL

YEs, ini kali ke-2 gua pegi tgk P Ramlee the musical bai. Last year pon gua pegi tgk gaks. Tp yg best tahun nih, gua bawak mambang lah !!! My gf pon xpenah pegi tgk teater kt Istana Budaya, so dis was her 1st time tgk teater musical - gua bawak lah. Mambang pun ckp best dpt pegi tgk teater nih sumer. Sayang, end of month nih kiter bawak awk tgk Beauty n Da beast Broadway Musical plak kt KLCC yer ;-)

Reviews - Gua rase yg 2nd season nih lagi best lah. Muslee Ramlee nih mmg boleh nyanyi sumer lagu2 P ramlee dgn bagus, salin xtumpah mcm P Ramlee bai !!! So soul P Ramlee tuh mmg ader lah kt mamat nih. Even cara dier cakap pon mcm P Ramlee bai !!!Imelda (yg gantikan Siti Nurhaliza utk watak Azizah) - kureng sket lah, especially bile part nyanyi. Tp biasa lah, soh siti nurhaliza menyanyi mmg sedap la kan. Melissa Saila, n Liza Hanim mmg best, same macm tahun lepas. Props/ Sets - same mcm last year, kecuali xder kereta lame tuh. Yg gua rase kurang, sbb xder watak P Ramlee n Azizah mase budak2. Last year ader 2 budak kecik yg sgt comel melakonkan watak P Ramlee n Azizah mase kecik - tahun nih xder la pulak. Music arrangement for 2nd season pon gua rase lagi best, byk lagu2 P ramlee, byk up beat songs, happy melodies..Music conductor was Roslan Aziz, last year was Erwin Gutawa. Congrats to P Ramlee Da Musical punye produksi, u guys did a VERY GOOD JOB !!!! =)

Note: gua paling suke scene Saloma n P Ramlee kt Tmn Bunga tuh (filem Seniman Bujang Lapok), yg nyanyi Lagu Gelora...

Jiwa rasa gelora
Kasih pada teruna
Bukan kerna intan permata
Kerna budi bahasa

Kasih bukan paksaan
Sayang bukan mainan
Jiwa dan raga jadi taruhan
Ooooo pujaan

Rinduku padamu
Kekanda idamanku
Kekasih dikaulah
Oh! adinda puspitaku

Murni sungguh impian
Indah nian harapan
Jika tercipta taman kencana
Ooooo bahagia

Rinduku padamu
Kekanda idamanku
Kekasih dikaulah
Oh! adinda puspitaku

Murni sungguh impian
Indah nian harapan
Jika tercipta taman kencana
Ooooo bahagia
Ooooo kekanda
Ooooo adinda

Ooooo OOoo OOoh oh mambang !!! hehe =P

1 comment:

Anonymous said...

dude, congrats! it's about time! (pasal skang dah berdua)...