Monday, June 30, 2008

Jammin Session - Tgk org veteran jammin bai !!!



































Semlam gua pegi la studio robyn. Kali nih, dlm byk2 kali pegi jammin - dis time pegi tgk org2 veteran jammin bai !!! Bassist gua yg main for Technip band, i.e. Fazil nih - mmg selalu lah main utk kenduri org kawen. Diorang bertiga beradik - Fazil, Bob n Pojie. Mmg 3 beradik bleh main bass, drum n keyboard. Bandmates diorang yg lain sumer org2 veteran bai!!! Pakcik2, makcik2 yg dah veteran, tapi main lagu 60an mmg hebat sehh!! siap ader songbook sumer lah. Lagu2 Ahmad Jais, M Shariff..n lagu2 60'an yg gua xpenah dgr pon diorang bleh main bai..

Gua suker tgk diorang jammin nih kan - sbb kan, diorang nih main walaupon dah veteran, stil main muzik lah. Gua suke pakcik gitaris sorang nih, wit Fender strat mexican; pastuh dgn stompboxes dier-Delay, Chorus, DS-2 distortion jer. Biasa lah kalau nk buat bunyi 60an, those 3 stompboxes kena ader lah. Dier main rileks jer..and tone dier bai, mmg 60's abis n layan lah..And believe me, he's soo details biler main gitar.

As for da singers - korang tau lah, lagu2 zaman tuh suara kena tarik bai. So ader lah makcik2 veteran nih yg nyanyi mlm tuh. Diorang tuh da same age as my mom tuh. Suara stil maintain bai makcik2 nih. Ader la sorang anak dara yg nyanyi gaks, sure one of da makcik's daughter tuh. Bagus awek tuh - muda2 pon bleh nyanyi lagu2 60an...

Anyways - it was an eye opener experience lah for me, dpt tgk diorang veteran2 nih jammin. u see - music nih universal lah, xkire muda atau tua, kalau korang minat, bleh layan lah. Gua rase lah, kalau gua kawen nanti - soh diorang jer lah perform kt kenduri kawen gua hehe. Sure my parents akan teringat zaman2 diorang muda2 dulu lah..

n satu hari nanti...Kalau gua dah tua, gua pon akan pegi jammin, n main lagu2 Blues..n CLassic Rock bai !!!! =)

No comments: