Tuesday, May 27, 2008

2008 - Kenduri Kawen No.5, My Best Fren Wedding!! (FBI n Shiqin) - yes, gua jadi pengapit!!!









































































I had da oppurtunity 2b da pengapit for my best fren wedding recently. I've known Mr.Firdaus (aka FBI) quite a long time gaks aa. Since my A-level years lagi, which was in 1998, so skang nih dah 10years kenal FBI nih. Although he went to overseas and did his degree, still once a year - kalau dier balik, we always found time to minum teh tarik, jammin, or lepak 2gether. Biler dier balik n he worked in PNB selalu gaks lepak skali..

FBI knew shiqin when Shiqin buat internship kt PNB. i remembered their first date 2gether, it was da Ramli Sarip's concert @Istana Budaya. I also went to dat show wit a friend of mine, so jumpe lah diorang lepas concert. After dat..it was history lah. Bertunang diorang - i was da best man yg kena temankan FBI @da engagement. I was da one yg jugaks, jadi supir (i.e. Driver) for bertunang.

For his nikah and reception, gua kena jadi pengapit lah. Friday 23rd May 08, diorang selamat dinikahkan by Shiqin's father @her house in Setiawangsa. Sekali Lafaz jer lah - hebat mamat nih hehe. As usual, sebagai supir bertugas - yes, pengantin naik kereta gua nih bai !!! i was there lah, tgk kawan baik gua nih nikah. Sat 24th May 08 - da reception @Dewan Merak Kayangan. Pengantin pakai suit n gown, so pengapit kena pakai baju melayu lah. Since gua pakai baju melayu warna putih n samping songket, gua kena tegur dgn cameraman tuh, "Brader, lu nih pengantin ke??" hahaha =P Reception was smooth lah. That was my first time jadi pengapit kt dewan yg grand mcm tuh. Believe me bai !!! Upacara merenjis nih messy gaks la. Lu kena clear kan bunga rampai n air mawar tuh kt tgn pengantin cepat2, so dat da pengantin boleh salam cium tangan org yg tepong tawar tuh. All in all - it was a good experience for me lah. Pasnih boleh letak dlm CV - (1) Penah teman member carik barang2 kawen in KL and INdonesia (2) Penah jadi supir pengantin (3) Selalu ader kt kenduri kawen kawan2 (i.e. Wedding Crasher) and (4) Penah jadi pengapit kt dewan Merak Kayangan hehehe =P

Oh yer, there were things yg gua xkan lupe wedding Fbi nih sampai biler: -

  1. Goodies for reception - ader cekelat yg atas cekelat tuh, printed gambar diorang
  2. Makan2 after majlis nikah - ader chocolate fountain nih bai !!!!
  3. Dessert during reception - Chocolate brownies wit vanilla ice cream. Giler sedap !!! =)

As for FBI n Shiqin - Selamat Pengantin BAru, Semoga Berbahagia ke akhir hayat!!! Gua doakan korang bahagia dlm menempuh alam perkahwinan hingga akhir hayat k =)

p/s: FBI, nanti balik honeymoon - jgn lupe claim wedding gift from gua. Hari tuh kelam kabut, sampai lupe kasi wedding gift lu hehe =P


No comments: